voorbereidingen in volle vaart - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Suzanne Schenkel - WaarBenJij.nu voorbereidingen in volle vaart - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Suzanne Schenkel - WaarBenJij.nu

voorbereidingen in volle vaart

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 Januari 2014 | Nederland, Zwijndrecht

Lieve vrienden, familie en mede-kerkgangers,
Het is alweer tijd voor nieuwsbrief nummer 2, op deze manier wil ik iedereen graag op de hoogte brengen van de vorderingen van mijn plannen.
Ik ben enorm verrast door al jullie reacties en vind het echt super bijzonder om te merken dat iedereen zo meeleeft en meedenkt over de voorbereidingen, echt heel erg bedankt!
Wat is er de afgelopen tijd allemaal gebeurd:
Ik ben al druk bezig met alle voorbereidingen. Het ticket is binnen, mijn slaapplaats is gereserveerd, de vaccinaties zijn binnen en de eerste kennismaking met malariapillen is geweest. Er zijn al ontzettend veel spullen binnengekomen voor de rommelmarkt die op 1 maart zal plaatsvinden.
De highlight van de afgelopen maanden was toch écht wel de nieuwjaarsduik. Om geld op te halen ben ik samen met Dirk, Johan en Riejanne op 1 januari de zee ingedoken. Normaal gesproken verklaar is de mensen die daar staan altijd voor gek, maar dit jaar heb ik er zelf ook vol overgave gestaan en ik moet toegeven.. Ik vond het stiekem nog leuk ook haha ;)
Deze actie heeft een mooi bedrag opgeleverd en ik wil Dirk, Johan en Riejanne natuurlijk super bedanken dat zij met mij mee hebben willen duiken.
Wat gaat er nog komen:
In korte tijd staat er nog een hoop te gebeuren. Er zijn allemaal kleine praktische dingen die nog gedaan moeten worden (denk aan paspoort aanvragen, laatste aankopen etc.) maar er staat nog meer te gebeuren.
Het belangrijkste: 1 maart zal er in onze kerk (vaste burcht kerk in Zwijndrecht) een rommelmarkt worden georganiseerd. Er zijn al ontzettend veel spullen binnengekomen voor de verkoop, er moet dus nog druk gefolderd worden in Zwijndrecht want het is natuurlijk wel de bedoeling dat de spullen ook verkocht worden;). Er zullen verschillende dingen zijn bij de rommelmarkt. Natuurlijk de verkoop van spullen maar ook zal er een eethoek zijn (voor koffie, koek en broodjes tussen de middag), er is de mogelijkheid om met échte papagaaien op de foto te gaan, er wordt muziek verzorgd en nog veel meer! Het is zeker de moeite waard om langs te komen! (er is ook weer een nieuwe gemeentekalender te koop, deze kunt u nu al bestellen via: suzanneinkenia@hotmail.com voor €7,50)
Op 15 februari heb ik een voorlichtingsdag van stichting Muses. Deze stichting geeft deze dagen aan vrijwilligers zodat zij de vrijwilligers kunnen voorbereiden op de 'cultuurshock' (die ongetwijfeld wel zal komen). Hier zal ik de gewoontes van het land etc. te horen krijgen, ik ben érg benieuwd!
De decembermaanden zijn net geweest en ik realiseerde mij tijdens het kerstdiner ineens dat ik over een jaar alweer thuis zit en dat het avontuur al weer is afgelopen. Het komt nu ineens toch wel heel dichtbij:).
De laatste maanden zijn toch het spannends, maar ik kijk er steeds meer naar uit om echt te vertrekken. Je leeft er zolang naar toe!
Omdat er in die laatste maanden nog veel geregeld moet worden wil ik een beroep doen op jullie hulp. Hieronder vind u een lijstje met dingen waar u mee zou kunnen helpen:
- In de week van 24 tot 28 februari wordt er op verschillende plaatsen in Zwijndrecht gefolderd voor de rommelmarkt. Hoe meer mensen hierbij willen helpen, hoe meer mensen we op de hoogte kunnen brengen van de rommelmarkt.
- Taartenbakkers: Voor verkoop van taart, op de rommelmarkt, ben ik op zoek naar creatieve taartenbakkers.
- 28 februari zal de kerk helemaal leeggehaald moeten worden (denk aan alle stoelen etc.) en zullen alle spullen uitgestald worden. Dit houdt dus in dat er veel auto's nodig zijn om de dozen naar de kerk te brengen en veel handen om alles uit te pakken. We zijn de hele dag in de kerk aanwezig, maar elk uurtje hulp is al mooi meegenomen!
- 1 maart is de rommelmarkt zelf. Ook hier is veel hulp welkom. Denk aan keukenhulp, hulp bij de verkoopkramen, frituurders, foto's maken, maar ook nog een speciaal verzoek. Heeft u kinderen (of kunt u zelf iets) die muziek maken en dit graag eens willen laten horen, neem dan contact met mij op. Gedurende de hele dag is er ruimte om muziek te maken dus mocht u iemand kennen die dit leuk zou vinden, dan hoor ik het graag! Het zou ook heel fijn zijn als er 's avonds nog hulp kan zijn met het opruimen van de kerk, een dag later wordt er namelijk gewoon weer een eredienst gehouden in de kerk.
- Laatste verzoek: er komen al ontzettend veel spullen binnen voor de rommelmarkt, echt super! Mocht u nog spullen hebben, dan kunt u mij altijd bellen. Hier hangt wel gelijk een verder verzoek aan: als u nog iemand weet die eventueel wat stalruimte heeft, dan horen wij het ook heel graag. Er zijn ontzettend veel dozen binnen gekomen en er is een gebrek aan ruimte om alles kwijt te kunnen. Mocht u iets weten, ik hoor het graag!
Ik wil jullie nogmaals nu al heel erg bedanken voor al jullie medeleven en
meedenken, dat is écht heel mooi om te ervaren! Voor mijn vertrek zal ik
nog 1 nieuwsbrief vanuit Nederland sturen, en daarna zal ik afhankelijk
zijn van de internet-mogelijkheden uit Kenia. Als ik iets kán plaatsen dan
zal ik dit doen via waarbenjij.nu. U kunt mij dan volgen op:
suzanneinkenia.waarbenjij.nu, hier kunt u zich aanmelden voor de
nieuwsbrief.
Mocht u vragen hebben, of u mocht contact met mij willen opnemen dan
kan dit via mijn mailadres: suzanneinkenia@hotmail.com
Groetjes Suzanne
financiële bijdrage: rekeningnummer 609.255.053 t.n.v. S.W. Schenkel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwijndrecht

Onvergetelijke reis naar Kenia

Lieve vrienden en familie,
Een laatste blog vanuit het (gelukkig ook) zonnige Nederland. Wat een mazzel zeg, de afgelopen drie weken heb ik mijn lichaam al een beetje kunnen voorbereiden op de Keniaanse zon, en dat ik maart! Echt volop genieten:) Een maand geleden droomde ik dat ik met sneeuw naar het vliegveld werd gebracht, maar gelukkig zijn dromen inderdaad bedrog.
Ik wil via deze nieuwsbrief iedereen heel erg bedanken die zich hebben ingezet voor mijn reis en daarmee ook voor het project dat ik ga ondersteunen. Het is echt heel hartverwarmend om te merken hoe iedereen zo ontzettend meeleeft.
Er zijn een aantal bijzondere sponsoracties gehouden waarbij we een waanzinnig bedrag voor mijn project hebben opgehaald.
Zo hebben we de kinderen van ´Ons blije Honck´ mogen verblijden met een bezoekje van sinterklaas en zwarte piet, voor mij heel bijzonder om dit op mijn werk te mogen doen, en vervolgens ook nog wat gezinnen langs geweest.
Vervolgens werd het oud en nieuw en hebben mijn lieve zwager en zus het briljante idee verzonnen om mee te doen aan de nieuwjaarsduik. Tja, de missie is geslaagd maar ik geloof dat ik wel kan zeggen: 'Eens maar nooit weer' haha. Gelukkig hebben we ook hiermee een supermooi bedrag opgehaald en dat maakte het natuurlijk allemaal weer goed;)
1 maart was de laatste grote inzamelactie, een grote rommelmarkt in onze kerk. Bijna 50 mensen hebben meegewerkt aan dit grote project en het resultaat mag er dan ook zeker zijn, we hebben 2700 euro opgehaald! Wauw, echt boven verwachting veel!
Verder zijn er verschillende geldinzamelacties geweest, en ook hiermee zijn mooie bedragen opgehaald. Ik ben heel dankbaar voor dit allemaal!
Ik vertrek morgen naar Mombasa en hoop overmorgen op mijn project te gaan kijken, terplekke ga ik kijken waar daar behoefte aan is, dus in mijn volgende nieuwsbrief (als ik internet heb) hoop ik jullie te kunnen vertellen wat ik met het opgehaalde sponsorgeld ga doen.
Gisteravond heb ik een 'afscheidsfeestje' mogen houden en wat is het toch bijzonder dat er zoveel meelevende mensen om je heen staan. Allemaal lieve kaartjes en lieve woorden, daar krijg je nou écht een warm hart van!
Mijn laatste avondje in Nederland ga ik nog even lekker met het gezin genieten van een heerlijke ´voor-lente-avond' onder het genot van een potje risk:)
Via deze nieuwsbrief wil ik jullie ook even mijn adresgegevens, doorgeven. Ik zou het namelijk ontzettend leuk vinden om zo nu en dan verrast te worden door Nederlandse post. Als jullie iets willen sturen kan dat naar:
Seaside appartments, appartment E, Nyali- Mombasa,Kenya.
Als jullie een mailtje willen sturen kan dit naar het volgende mailadres:
suzanneinkenia@hotmail.com (in de hoop dat er internetverbinding is;) )
Lieve vrienden en familie,
ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken voor al het medeleven dat jullie hebben gehad, ik ben daar enorm dankbaar voor! Wel zou ik aan jullie willen vragen of jullie ook de komende maanden in jullie gebed aan mij en aan mijn project willen denken.
Ik hoop dat ik jullie allemaal op de hoogte kan houden via deze blog en dat jullie een klein beetje met mij kunnen meegenieten:)
Heel veel liefs van mij en hopelijk horen jullie snel weer iets, maar dan nu toch echt éíndelijk uit Kenia!
Liefs van Suzanne
suzanneinkenia@hotmail.com
rekeningnummer: 609.255.053
t.n.v. S.W. Schenkel

Recente Reisverslagen:

11 September 2014

Afscheid

11 Augustus 2014

Time flies

22 Juni 2014

Jambo, mijn lieve familie en vrienden:)

02 Juni 2014

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder:)

10 Mei 2014

Safari en afscheid
Suzanne

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 13481

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 26 September 2014

Onvergetelijke reis naar Kenia

Landen bezocht: